Veel gestelde vragen

Online cursussen

Hoe werkt een online cursus?

Na de betaling ontvang je een url, gebruikersnaam en wachtwoord voor de online academie. Daar zal je alles vinden wat je nodig hebt, mooi georganiseerd in modules en lessen. Als de cursus gespreid wordt over een bepaalde periode ontvang je telkens een e-mail om je te verwittigen dat nieuwe content beschikbaar is.

De lessen worden doorgaans opgebouwd via video’s met uitleg, begeleidende tekst en beeldmateriaal. Sommige modules bestaan uit een creatieve opdracht, een meditatie of een reflectie oefening. Daarnaast zijn er ook downloads (pdf’s) voor overzichtsinfo en invuldocumenten. Bij elke cursus staat dit steeds beschreven op de pagina met alle info omtrent de betreffende cursus. Zo weet je perfect wat je koopt.

Er werd aan alles gedacht om de ervaring zo fijn en vlot mogelijk voor je te maken. Mocht er toch iets niets duidelijk zijn, dan kan je mij zeker contacteren met je vragen.

Gaat deze cursus door in een vaste groep?

Dit is een zelfstudie cursus die zich op een beveiligd online platform vindt. Je kan inloggen en alles lessen bekijken op je eigen tempo. Je kan op elk moment starten.

Er wordt niet met een vaste groep gewerkt. Er is vrijblijvend wel mogelijkheid om je creaties te delen in een online groep, zodat je feedback kan krijgen van mij en andere deelnemers.

Af en toe organiseer ik ook cursussen met een vast startmoment die wel doorgaan in een vaste groep. Dit staat steeds heel duidelijk vermeld op de pagina met alle info over de cursus.

Hoe lang blijft de cursus beschikbaar?

Je hebt ‘levenslang’ toegang tot het materiaal, dus zolang ik dit werk doe.

Zo lang het programma actief is, zal je de lessen kunnen raadplegen en herbekijken. Ook als er updates komen in de toekomst, zal je steeds de meest recente content kunnen zien.

Ik heb niet veel tijd. Kan ik op mijn eigen tempo deelnemen?

Het is de bedoeling dat je volledig op jouw eigen tempo kan werken. Dit zijn methodieken en therapeutische technieken die je doorheen je leven in verschillende levensfases kan gebruiken en herontdekken.

Kan ik individueel advies krijgen?

Vragen kan je altijd plaatsen in de online groep. Daar beantwoord ik graag alle vragen, zo hebben anderen ook iets aan het antwoord. Als je graag 1-op-1 advies of begeleiding wenst, dan ben je heel erg welkom in mijn praktijk.

Wat is het annuleringsbeleid?

Voor digitale producten wordt geen terugbetaling voorzien. Wil je zeker zijn of mijn manier van werken iets voor jou is? Volg dan een gratis cursus om me te leren kennen.

Individuele sessies

Hoe weet ik of dit iets voor mij is?

De eerste sessie is altijd een intakegesprek waarbij we elkaar leren kennen en afstemmen. Zo wordt duidelijk of een samenwerking met mij de juiste keuze is voor jou. Na deze sessie beslissen we samen in onderling overleg of we al dan niet verder samenwerken.

Voor welk type sessie kies ik best?

Bij het reserveren van een sessie zal je gevraagd worden je keuze aan te geven voor het type sessie. Dit zorgt ervoor dat je meteen even kan stilstaan wat je doel is voor de sessie en hoe je het beste zou kunnen geholpen worden. Omdat ik procesmatig werk, vormt gesprek sowieso onderdeel van elke sessie. Wees gerust, als de dag zelf iets anders nodig blijkt, dan zijn we flexibel en volgen we die nood.

  • Systemische sessies zijn uitermate geschikt voor relationele vragen of innerlijke conflicten.
  • Creatieve sessies richten zich op jouw innerlijke onbewuste inhouden en wijsheid.

Wanneer kan ik een afspraak reserveren?

Afspraken kunnen gemaakt worden binnen onderstaande tijdsblokken:

  • Dinsdag: 9u-16u30
  • Woensdag: 17u-20u
  • Donderdag: 8u30-18u
  • Vrijdag: 9u-12u30

Ik hou me aan dit rooster om werk en gezin te kunnen combineren.

Kan ik sneller een afspraak krijgen?

Alle beschikbare afspraken staan online. In periodes dat mijn agenda erg druk is, kan je een afspraak reserveren en op het formulier aanvinken dat ik je mag verwittigen als er vroeger plekje vrij komt. Als er afspraken geannuleerd worden, stuur ik mailtjes rond naar de mensen die op mijn wachtlijstje staan.

Voor een vlotte manier van werken, is het handig als je bij ‘opmerkingen’ aangeeft welke momenten in de week doorgaans lukken, dan kan ik je gericht een voorstel doen als een extra plekje vrijkomt.

Kan ik een afspraak plannen binnen enkele maanden?

Enkel een beperkt aantal komende weken zijn online te raadplegen. Afspraken verder in de toekomst kunnen in mijn praktijk geregeld worden of via e-mail.

Is er terugbetaling door de mutualiteit?

Vaak wordt de vraag gesteld of de sessies terugbetaald worden. Ik ben op dit moment niet geconventioneerd. Het is wel zo dat de verschillende ziekenfondsen aanvullende regelingen voor terugbetaling hebben uitgewerkt. Daarnaast zijn er verschillende aanvullende verzekeringen die tegemoet komen in de kosten van de sessies.

Via onderstaande link, krijg je een overzicht van de terugbetalingsvoorwaarden per ziekenfonds. Omdat de regels snel veranderen, doe je best zelf navraag bij je ziekenfonds.

Let op! Ik ben erkend klinisch psycholoog en biedt psychologische begeleiding aan. Sommige ziekenfondsen kiezen ervoor om psychotherapeuten terug te betalen. Voor deze terugbetaling kom ik niet in aanmerking.

Overzicht terugbetalingen

 

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Mag ik vragen om ten minste 24u en graag meer dan 48u op voorhand te verwittigen als je niet op de afspraak aanwezig kan zijn? Er staan vaak mensen die dringende hulp nodig hebben op een wachtlijst. Zo geef je hen de kans om in jouw plaats te komen. Annuleren kan rechtstreeks via een link die je in de bevestigingsmail kan vinden of via sofie@nieuwe-adem.be.

Indien je niet voldoende op voorhand verwittigt, ben ik genoodzaakt de kostprijs van de sessie toch aan te rekenen, wat voor ons beide geen aangename zaak is.

Shop

Wat zijn de verzendkosten?

In de webshop kan je zelf aanduiden wat je verkiest. Ik werk via Bpost pakketpost. Je kan thuis laten leveren of in een afhaalpunt. Bekijk ook eens de service van Mondial Relay. Het is iets goedkoper, maar werkt enkel via een afhaalpunt.

Er wordt enkel verzonden naar België en Nederland.

Wanneer kan ik mijn pakketje verwachten?

Als ik je bestelling en betaling heb ontvangen, ga ik meteen aan de slag. Reken maximaal 5 werkdagen tot het pakketje bij jou terecht komt. Dit hangt mede af van de bezorgdienst.

Op welke manieren kan ik betalen?

In de webshop kan je betalen via Bancontact (of IDeal voor Nederland). Mocht dit een (technisch) probleem zijn, neem dan contact op. We kunnen de betaling ook via overschrijving regelen. Bij geen van deze betaalmethoden worden extra kosten in rekening gebracht. Hou er wel rekening mee dat als je kiest voor overschrijving, je bestelling pas wordt verzonden wanneer ik je betaling heb ontvangen.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Woon je in de buurt van Kortrijk en wens je je bestelling af te halen? Dat kan! Kies voor afhalen tijdens het betalingsproces. We regelen via e-mail een geschikt moment voor ons beide.